تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حاکمان باید شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کنند.

حاکمان شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر  را در جامعه فراهم کنند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی در اولین جلسه تشکیل شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اظهارداشت : امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت همگامی است که همگان باید نسبت به آن احساس وظیفه داشته باشند.

وی در خصوص ضرورت این فرضیه الهی افزود: ضرورت امر به معروف و نهی از منکر مورد تایید عقل و نقل می باشد که این امر نشان دهنده اهمیت این فریضه است.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه اگر این فریضه همگانی نباشد جامعه با مشکل روبرو خواهد شد تصریح کرد: خداوندمتعال دعوت به نیکی ها و نهی از بدی ها را بر دوش همگان قرار داده است.

وی خاطرنشان ساخت :امر به معروف تذکری است که انسانی را به سمت کار نیک هدایت می کند و نهی از منکرتذکری است که گاهی می تواند انسانی را از خطایی باز دارد .

حسینی کوهستانی با بیان اینکه عنوان نظارتی امر به معروف و نهی از منکر بر 3 نوع است افزود: نظارت مردم بر مردم، حکومت بر مردم و مردم بر حکومت از این سه نوع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه حاکمان باید شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر  را در جامعه فراهم کنند. اظهار داشت: هیچ دولتی معصوم نیست  و مردم باید عملکرد دولت را مورد بررسی قرار داده تا در مواقع مورد نیاز به دولت تذکر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.